Call 0503546684, we are here to help you every day from 09:00 to 22:00 or send an email to myynti@kalusteduo.fi
Welcome to our store
Store location: Koskelantie 5, 00610, Helsinki .
The store is open
Tue-Fri from 11 a.m. to 8 p.m
Saturdays from 11 a.m. to 4 p.m
Sundays 13-17
Telephone sales serve you every day between 09:00 and 22:00.
Refund policy
6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
6.6.1. Jos paketti on vioittunut kuljetusyhtiön käsittelyssä, on rahtikirjaan merkittävä maininta vauriosta ja pyydettävä merkintään kuittaus kuljettajalta. Tuotteen vauriosta on myös ilmoitettava välittömästi Suomen Unikaverit Oy asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse osoitteeseen unikaveritoy@gmail.com . Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
6.6.2. Jos lähetys on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi vastaanotettaessa reklamaatio postiin ja jos matkahuollossa, niin vastaavasti matkahuoltoon. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
6.6.3. Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava rahdinkuljettajalle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
6.7. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi sähköpostiosoitteeseen unikaveritoy@gmail.com . Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä Suomen Unikaverit Oy:lle samana päivänä kuin tuote on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
6.8. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai edellä mainittua ns. piilovauriota määräajan sisällä ilmoittanut Suomen Unikaverit Oy:n asiakaspalveluun, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.
6.9. Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti Suomen Unikaverit Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Suomen Unikaverit Oy:lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
7 . Vaihto- ja palautusehdot
7.1. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys Kaluste Duo / Suomen Unikaverit Oy :n asiakaspalveluun: unikaveritoy@gmail.com
Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
Tuotteita ei saa palauttaa sopimatta siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa. Emme lunasta palautuksia, joista ei ole sovittu ennakolta asiakaspalvelumme kanssa. Hygieniatuotteilla kuten tyynyillä, peitoilla ja petauspatjoilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Sama koskee myös erikoismittaisia ja kaikkia ns. mittatilaustuotteita.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
tilausnumero tai asiakasnumerosi, kuva tuotteesta (kotona otettu), nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
sähköpostiosoitteesi
pankkitilinumerosi
Palautusosoite: Kaluste Duo / Suomen Unikaverit Oy, Vantaanpuistontie 29, 01730 Vantaa. Ks-Logistic hallinnoima varasto
Emme vastaanota palautuksia yli 30 vrk kuluttua tilauksesta.
Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai Matkahuoltoon. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa varastoltamme Vantaalta tai Helsingin myymälästä. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.
7.2. Asiakkaalla on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet, muulla kuin verkkokaupassa saatavalla kankaalla verhoiltu tuote, erikoismittaiset sängyt tai asiakkaan tilauksen mukaan verhoillut sohvat. Palautusoikeus ei koske mattoja jotka valmistetaan tilauksesta asiakkaan antamien mittojen mukaan. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
- Tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen. Ilman alkuperäistä pakkausta, mutta muutoin myyntikuntoisesta tuotteesta palautamme 70% tuotteen hinnasta.
- Palautettavan tuotteen tulee olla täysin käyttämätön.
- Liitä pakettiin mukaan palautuslomake täytettynä.
- Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat, kankaat, nahat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat esim. mittojen mukaan valmistetut matot tai erikoiskankaalla tilatut sohvat sekä hygieniatuotteet, kuten tyynyt, peitot, lakanat ja petauspatjat.
- Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun vähennettynä mahdollisella palautuskululla.
- Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta ja lähetyksestä veloitetaan mahdollinen palautuskulu.
Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Suomen Unikaverit Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja sen alkuperäisestä toimituskulusta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainituilla arvonalentumisella ja mahdollisilla palautuskuluilla. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Allergiasyistä tuotteella ei ole palautusoikeutta, mikäli tuotteessa on esim. eläimen karvaa.
7.3. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.
7.4. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
7.5. Verkkokaupan 30 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet tai tuote tilataan asiakkaan omien toiveiden mukaan verkkokaupasta tai etämyyntinä.
7.6. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen valitsemansa kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuksesta aiheutuvat kulut kohdassa 7.9.
7.7. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.
7.8. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Suomen Unikaverit Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.
7.9. Palautuksesta aiheutuvat kulut
Asiakas vastaa toimitus- ja palautuskuluista kokonaisuudessaan itse.
Kuluttajaviraston ohje etäkaupan palautuksista löytyy osoitteesta: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/