We offer free shipping on all products throughout Finland!

The trendiest new products of 2025 are here at discounted prices!

Close
Close
Close

Terms of service

6. Toimitustapa ja toimituskulut


Toimitamme tilaukset joko omilla kuljetusautoillamme tai Postin, Ks-logistics ja Matkahuollon kautta sopimuksen mukaisesti. Jos valitsette toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, kotiinkuljetuksen hoitava taho ottaa sinuun yhteyttä ennen toimitusta pääsääntöisesti jo toimitusta edeltävänä päivänä,

tai toimituspäivän aamuna.


Tilaus saatetaan toimittaa kotiin myös oman automme kuljettamana jos kohde on ajoreittimme varrella lähellä sovittua toimitusajankohtaa. Tästä ilmoitetaan aina erikseen asiakkaalle.


Rahtihinnat ovat voimassa manner-suomen alueella. Saaristoalueiden rahtikulut sovitaan aina tapauskohtaisesti.


Toimitusosoitteeseen johtavan tien on oltava sellaisessa kunnossa, että iso pakettiautomme / kuorma-auto pääsee kohteeseen helposti.


Ota yhteys myyntiimme ennen tilaamista seuraavissa tapauksissa:


- Toimitusosoitteeseen johtaa vain lauttayhteys

- Toimitusosoitteeseen vie huonokuntoinen tie


Hankalien kulkuyhteyksien estäessä toimituksen perille saakka voimme sopia toimituksen yksilöllisesti asiakkaan toiveiden mukaisesti esimerkiksi huoltoasemalle, risteykseen yms. paikkaan (oman automme suorittaessa jakelun, ajo-aikataulumme mukaan).


Jos toimitus on tilattu kotiin saakka, kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle (koskee toimituksia postin ja matkahuollon kautta)


Mikäli tilaus tuodaan oman automme kuljettamana, sitoutuu vastaanottaja järjestämään

paikalle tarvittaessa kantoapua jos näin on sovittu (koskee varsinkin suuri tilauksia kuten sohvat, vitriinit ym. painavat kalusteet). Voimme sopia myös kuljetuksen 2 kuljettajalle tuotuna.


6.1. Tilauksen maksaminen toimituksen yhteydessä


Kotiinkuljetuksissa ei tilausta voi maksaa toimituksen yhteydessä. Omalla autollamme tapahtuvan toimituksen yhteydessä voidaan maksu kuitenkin suorittaa kuljettajalle tasarahalla, jolloin saatte kuljettajaltamme kuitin maksusta. Tästä sovitaan erikseen kaupanteon yhteydessä.


6.2. Toimitusosoite


Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Suomen Unikaverit Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava ulkopuolinen kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.


Mikäli toimitusosoite on eri kuin postiosoite, on tämä mainittava tilauksen yhteydessä.


6.3. Toimitukset useassa eri lähetyksessä


Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 6.1. - 6.6. mukaisesti.


6.4. Toimituksen seurantakoodi


Pakattuamme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse seurantakoodin, jolla voit seurata toimituksen etenemistä riippuen valitsemastasi toimitustavasta. Jos et saanut seurantakoodia ja tilausvahvistusta sähköpostiisi, voit pyytää seurantakoodin asiakaspalvelustamme. Yleisin syy tilausvahvistuksen ja seurantakoodiviestin puuttumiseen on virheellinen sähköpostiosoite.


Kotiin toimituksissa ei toistaiseksi ole seurantamahdollisuutta kaikille lähetyksille.


6.5. Lähetyksen saapuminen ja luovutus


Kun lähetys on noudettavissa valitsemastasi toimituspaikasta, Matkahuolto tai Posti lähettää sinulle tekstiviestin. Saadaksesi lähetyksen saapumisesta tekstiviestin, sinun on ilmoitettava tilauksen yhteydessä oikea ja toimiva matkapuhelinnumerosi. Puhelinnumeroasi ei luovuteta muihin tarkoituksiin. Ota henkilötodistus mukaan, kun noudat lähetystä.


Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai Matkahuoltoon. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Helsingin Käpylästä tai varastolta Vantaalta. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudelleen.


6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta


Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.


6.6.1. Jos paketti on vioittunut kuljetusyhtiön käsittelyssä, on rahtikirjaan merkittävä maininta vauriosta ja pyydettävä merkintään kuittaus kuljettajalta. Tuotteen vauriosta on myös ilmoitettava välittömästi Suomen  Unikaverit Oy asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse osoitteeseen unikaveritoy@gmail.com . Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.


6.6.2. Jos lähetys on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi vastaanotettaessa reklamaatio postiin ja jos matkahuollossa, niin vastaavasti matkahuoltoon. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.


6.6.3. Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava rahdinkuljettajalle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.


6.7. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi sähköpostiosoitteeseen unikaveritoy@gmail.com . Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä Suomen Unikaverit Oy:lle samana päivänä kuin tuote on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.


6.8. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai edellä mainittua ns. piilovauriota määräajan sisällä ilmoittanut Suomen Unikaverit Oy:n asiakaspalveluun, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.


6.9. Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti Suomen Unikaverit Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Suomen Unikaverit Oy:lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.


7 . Vaihto- ja palautusehdot


7.1. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys Suomen Unikaverit Oy :n asiakaspalveluun: unikaveritoy@gmail.com 



Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.


Tuotteita ei saa palauttaa sopimatta siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa. Emme lunasta palautuksia, joista ei ole sovittu ennakolta asiakaspalvelumme kanssa. Hygieniatuotteilla kuten tyynyillä, peitoilla ja petauspatjoilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Sama koskee myös erikoismittaisia ja kaikkia ns. mittatilaustuotteita.


Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:


tilausnumero tai asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

sähköpostiosoitteesi

pankkitilinumerosi




Palautusosoite:Suomen Unikaverit Oy, Vantaanpuistontie 29, 01730 Vantaa. Ks-Logistic hallinnoima varasto


Emme vastaanota palautuksia yli 30 kuluttua tilauksesta.


Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai Matkahuoltoon. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Siilinjärveltä. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.


7.2. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet, asikaan toiveiden mukaan verhoillut tuotteet (esim. verhoilumateriaali mitä ei ole verkkokaupassa vaihtoehtona) erikoiskorkeat sängyt tai asiakkaan tilauksen mukaan verhoillut sohvat. Palautusoikeus ei koske mattoja jotka valmistetaan tilauksesta asiakkaan antamien mittojen mukaan.


7.3. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.


7.4. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.


7.5. Verkkokaupan 30 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet.


7.6. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen valitsemansa kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuksesta aiheutuvat kulut kohdassa 7.9.


7.7. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.


7.8. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Suomen Unikaverit Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.


7.9. Palautuksesta aiheutuvat kulut


Asiakas vastaa toimitus- ja palautuskuluista kokonaisuudessaan itse.


Kuluttajaviraston ohje etäkaupan palautuksista löytyy osoitteesta:  http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/


8. Takuu


8.1. Asiakkaan tulee säilyttää Suomen Unikaverit Oy:n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.


8.2. Suomen Unikaverit Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.


8.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.


9. Reklamaatiot


9.1. Suomen Unikaverit Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on tehtävä kirjallinen huomautus rahdinkuljettajalle vastaanottohetkellä ja lisäksi ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 6.6. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Vialliset tuotteet palautuvat aina Suomen Unikaverit Oy:lle ellei muuten ole sovittu. Viallisen tuotteen hävittäminen tai jälleenmyynti ilman Suomen Unikaverit Oy:n lupaa on kielletty.


9.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Suomen Unikaverit Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Ensisijaisesti Suomen Unikaverit Oy:llä on oikeus korjata virheellinen tuote, toissijaisesti vaihtaa se toiseen vastaavaan tuotteeseen. Kaupan purku tulee kysymykseen vasta mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Suomen Unikaverit Oy:n asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Neuvomme asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.


9.3. Suomen Unikaverit Oy ei vastaa:


1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista


2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa


3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.


4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.


10. Muut ehdot ja vastuut


10.1. Suomen Unikaverit Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi sohvan osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Suomen Unikaverit Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.


10.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.


11. Muuta


Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin jos esimerkiksi hinnoittelussa on käynyt huomattava virhe. Tällöin asiakkaalla on velvollisuus maksaa oikean hinnan ja maksamansa hinnan erotus. Asiakkaalla on myös oikeus tällöin perua kauppa tämän tuotteen osalta jos ei hyväksy hinnan korotusta.


Suomen Unikaverit Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.


Huom! Ongelmatilanteissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sinuun sähköpostitse, joten ilmoitathan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteesi tilauksesi yhteydessä.

Back to top

CloseClose